Zmiany w funkcjonowaniu Biura Obsługi Klienta od 17 czerwca br.

Aktualności

Zmiany w funkcjonowaniu Biura Obsługi Klienta od 17 czerwca br.

Informacja o zmianach w funkcjonowaniu Biura Obsługi Klienta Narodowego Archiwum Cyfrowego, wchodzących w życie począwszy od dnia 17 czerwca br.

 

Od dnia 17 czerwca br. Biuro Obsługi Klienta NAC będzie otwarte dla użytkowników:

w każdą środę w godz. 10-18

oraz

w każdy piątek w godz. 9-15.

W BOK może przebywać każdorazowo wyłącznie jeden użytkownik.

Wizyty w BOK są możliwe wyłącznie po wcześniejszym telefonicznym (pod numerem 22 572 16 19) lub mailowym (bok@nac.gov.pl) uzgodnieniu i potwierdzeniu terminu oraz godziny wejścia z obsługą BOK. Każdy użytkownik otrzyma od obsługi BOK unikatowy numer wizyty, który będzie należało podać pracownikom ochrony przy wejściu do budynku NAC.

Z uwagi na konieczność zapewnienia odpowiednich warunków sanitarnych, wietrzenia przestrzeni i dezynfekcji stanowisk w czytelni BOK użytkownicy będą rejestrowani na wejścia w konkretnych godzinach na maksymalnie 1,5-godzinne wizyty (tj. środy: 10-11:30, 12-13.30, 14-15:30, 16-17:30; piątki: 9-10:30, 11-12:30, 13-14:30). W razie potrzeby zapoznania się z większą ilością materiału archiwalnego, możliwe jest zarezerwowanie więcej niż jednej tury przez użytkownika.

 Udostępnianie bezpośrednie w BOK jest możliwe wyłącznie po wcześniejszym wskazaniu sygnatur lub tematów elektronicznie lub telefonicznie i najpóźniej dzień przed terminem wizyty w BOK, z uwagi na konieczność uprzedniego przygotowania materiałów przez obsługę. Nie ma możliwości zwiększenia ilości udostępnianych bezpośrednio materiałów w trakcie wizyty w BOK.

Przed wejściem do czytelni BOK należy zdezynfekować ręce, a także założyć maseczkę i rękawiczki. Pakiety ze środkami ochrony osobistej zostaną zapewnione użytkownikom przez NAC. Stanowiska w czytelni oraz szafki na odzież wierzchnią będą dezynfekowane po każdym użytkowniku. Użytkowników korzystających ze stanowiska do odsłuchu materiałów audio zachęcamy do przynoszenia własnych słuchawek (standardowe wejście słuchawkowe tzw. „mini-jack”).

Bezpośrednie korzystanie z katalogów kartkowych przez użytkowników jest tymczasowo zawieszone. Prośbę o ich przejrzenie można przekazać na miejscu obsłudze BOK, która na bieżąco przeszuka je pod kątem wskazanych przez użytkowników informacji.

W pozostałe dni, tj. poniedziałek, wtorek i czwartek Biuro Obsługi Klienta czynne jest jedynie telefonicznie lub mailowo. W te dni zachęcamy do kontaktu pod numerem: 22 572 16 19 lub 37 lub adresem: bok@nac.gov.pl w godz. 9-15.

O kolejnych zmianach w funkcjonowaniu BOK NAC będziemy informowali w odrębnych komunikatach.

Równocześnie informujemy, że na bieżąco realizowane są zlecenia skanów fotografii i kopii nagrań z zasobu NAC. Ze względu na obowiązujące ograniczenia w działalności archiwum czas ich realizacji może ulec jednak wydłużeniu.