Zasady funkcjonowania Biura Obsługi Klienta od 10 października br.

Aktualności

Zasady funkcjonowania Biura Obsługi Klienta od 10 października br.

Szanowni Państwo,

informujemy, że rozszerzenie strefy żółtej na cały kraj (od 10 października br.)  nie wywołuje na razie zmian w zasadach funkcjonowania Biura Obsługi Klienta NAC.  O ewentualnych modyfikacjach będziemy informowali w odrębnych komunikatach.

***

 

 Biuro Obsługi Klienta NAC jest otwarte dla użytkowników:

w każdą środę w godz. 10-18

oraz

w każdy piątek w godz. 9-15.

W BOK może przebywać każdorazowo wyłącznie jeden użytkownik.

Wizyty w BOK są możliwe wyłącznie po wcześniejszym telefonicznym (pod numerem 22 572 16 19) lub mailowym (bok@nac.gov.pl) uzgodnieniu i potwierdzeniu terminu oraz godziny wejścia z obsługą BOK. Każdy użytkownik otrzyma od obsługi BOK unikatowy numer wizyty, który będzie należało podać pracownikom ochrony przy wejściu do budynku NAC.

Z uwagi na konieczność zapewnienia odpowiednich warunków sanitarnych, wietrzenia przestrzeni i dezynfekcji stanowisk w czytelni BOK użytkownicy będą rejestrowani na wejścia w konkretnych godzinach na maksymalnie 1,5-godzinne wizyty (tj. środy: 10-11:30, 12-13.30, 14-15:30, 16-17:30; piątki: 9-10:30, 11-12:30, 13-14:30). W razie potrzeby zapoznania się z większą ilością materiału archiwalnego, możliwe jest zarezerwowanie więcej niż jednej tury przez użytkownika.

 Udostępnianie bezpośrednie w BOK jest możliwe wyłącznie po wcześniejszym wskazaniu sygnatur lub tematów elektronicznie lub telefonicznie i najpóźniej dzień przed terminem wizyty w BOK, z uwagi na konieczność uprzedniego przygotowania materiałów przez obsługę. Nie ma możliwości zwiększenia ilości udostępnianych bezpośrednio materiałów w trakcie wizyty w BOK.

Przed wejściem do czytelni BOK należy zdezynfekować ręce, a także założyć maseczkę i rękawiczki. Pakiety ze środkami ochrony osobistej zostaną zapewnione użytkownikom przez NAC. Stanowiska w czytelni oraz szafki na odzież wierzchnią będą dezynfekowane po każdym użytkowniku. Użytkowników korzystających ze stanowiska do odsłuchu materiałów audio zachęcamy do przynoszenia własnych słuchawek (standardowe wejście słuchawkowe tzw. „mini-jack”).

Bezpośrednie korzystanie z katalogów kartkowych przez użytkowników jest tymczasowo zawieszone. Prośbę o ich przejrzenie można przekazać na miejscu obsłudze BOK, która na bieżąco przeszuka je pod kątem wskazanych przez użytkowników informacji.

W pozostałe dni, tj. poniedziałek, wtorek i czwartek Biuro Obsługi Klienta czynne jest jedynie telefonicznie lub mailowo. W te dni zachęcamy do kontaktu pod numerem: 22 572 16 19 lub 37 lub adresem: bok@nac.gov.pl w godz. 9-15.

Równocześnie informujemy, że na bieżąco realizowane są zlecenia skanów fotografii i kopii nagrań z zasobu NAC. Ze względu na obowiązujące ograniczenia w działalności archiwum czas ich realizacji może ulec jednak wydłużeniu.