Wdrożenia Zintegrowanego Systemu Informacji Archiwalnej ZoSIA
Zakończyliśmy wdrożenie Zintegrowanego Systemu Informacji Archiwalnej ZoSIA w Bibliotece Polskiej im. Ignacego Domeyki w Buenos Aires w Argentynie.
W ramach wdrożenia przeszkoliliśmy pracowników instytucji z obsługi systemu, z zakresu porządkowania archiwaliów, zasad wyodrębniania zespołów i tworzenia jednostek oraz przeprowadziliśmy migrację opisów archiwalnych.
Tym samym informacje o zbiorach Biblioteki Polskiej im. Ignacego Domeyki w Buenos Aires w Argentynie dostępne są w jednym, nowoczesnym narzędziu, które ułatwia pracę archiwistów, a użytkownikom umożliwia wygodne i precyzyjne przeszukiwanie zbiorów po ich publikacji w serwisie Szukaj w Archiwach.
Zintegrowany System Informacji Archiwalnej ZoSIA to aplikacja przeznaczona do opracowania (ewidencji i inwentaryzacji) zbiorów archiwalnych na wszystkich poziomach ich hierarchicznej struktury – od całego archiwum aż po obiekt archiwalny.