Page 64 - PRL Rutowskiej. Fotografie z Narodowego Archiwum Cyfrowego
P. 64

60
Realny świat
Duży ruch pieszy na skrzyżowaniach szerokich arterii miejskich skłaniał do budowy przejść podziemnych. Na zdjęciu ostatnie lata nadziemnego przejścia przez ul. Marszałkowską w Warszawie
w pobliżu Rotundy PKO, koniec lat 60.
High pedestrian traffic at the crossroads of wide urban thoroughfares generated a need to build underpasses. The photo presents the last years of the zebra crossing across Marszałkowska Street near PKO Rotunda, the end of the 1960’s.
Narastający ruch samochodowy, wraz z postępami motoryzacji, sprawiał, że kwestia bezpieczeństwa na drogach pozostawała aktualna. Oprócz stawiania odpowiednich tablic ostrzegawczych prowadzono również akcje edukacyjne, szczególnie wśród najmłodszych. Funkcjonariusze Milicji Obywatelskiej odwiedzali szkoły, prowadząc pogadanki poświęcone bezpieczeństwu ruchu drogowego, a harcerze organizowali młodzieżowe drużyny ruchu. Do propagowania zasad bezpieczeństwa wykorzystywano również radio, prasę i telewizję oraz plakaty. Łódź, 1969.
Increasing road traffic and progress in the automotive industry caused that the issue of road safety was still open. Apart from putting up appropriate warning signs, education campaigns, especially among the youngest ones, were also carried out. Citizen’s Militia officers visited schools, conducting talks on road safety, whereas scouts established Youth Traffic Teams. Safety rules were also propagated through the radio, press and TV as well as posters. Łódź, 1969.
40-W-88-1
40-G-70-6


































































































   62   63   64   65   66