Page 112 - PRL Rutowskiej. Fotografie z Narodowego Archiwum Cyfrowego
P. 112

Reklama wystawy zorganizowanej przez Polmozbyt – od 1974 r. państwowego monopolistę w handlu samochodami i częściami do nich. Warszawa, 1976.
An advertisement concerning an exhibition organized by ‘Polmozbyt’ – a state-owned monopolist in the area of cars and spare parts trade since 1974. Warsaw, 1976.
Nowo wyprodukowane Fiaty 126 p opuszczają linię produkcyjną w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Tychach, 1975. Popularny „maluch”, czyli „auto dla Kowalskiego”, zapoczątkował upowszechnienie motoryzacji w Polsce. Zdobycie własnego samochodu było drogą przez mękę, gdyż masowa produkcja nie oznaczała powszechnego dostępu – państwowy system przedpłat, talonów i asygnat skutecznie ograniczał możliwość zakupu własnych czterech kółek, powodując powstawanie licznych patologii – nieuczciwego pośrednictwa i wysokich cen na rynku wtórnym.
Newly manufactured 126p cars are leaving the production line in the Small Car Manufacturing Plant in Tychy, 1975. The popular Fiat 126p – ‘a car for John Smith’ – initiated the process of motorization in Poland. The process of acquiring one’s own car was an ordeal, as mass production was not tantamount to mass availability – the state system of prepayments and coupons effectively limited people’s access to their own wheels. This resulted in various pathologies – unfair agency and high prices in the secondary market.
108	„Hej, młody junaku, smutek zwalcz i strach”
40-3-65-7
40-W-328-2


































































































   110   111   112   113   114